אספן השבוע: שרון חסיד

אספנים ואספניות, ברוכים הבאים לפינה הכי צבעונית באינטרנט. יש לכם אוסף מגניב (וגדול!) ואין לכם בעיה להצטלם? מוזמנים לשלוח לי הודעה פרטית בעמוד הפייסבוק ואציג אתכם בפינה.

השבוע אנחנו מכירים מקרוב את האוסף של שרון חסיד, בן 37.

בוא נדבר מספרים: כמה פריטים יש לך באוסף? 

מעל 900 מהדורות של סרטים ואביזרים נלווים.

כמה זמן אתה אספן ומה היה הפריט הראשון שלך?

אני אוסף כחמש שנים והתחלתי עם שלושה סרטי בלו ריי (מטריקס, מופע הקולנוע של רוקי ושתיקת הכבשים), חיפשתי באינטרנט מידע על אספנות סרטים והגעתי לפורום באתר "תפוז" של אספנים שאוספים מהדורות מיוחדות של סרטים שאלתי מאיפה ניתן להזמין סרטים במחיר זול מכיוון שהמחירים בארץ לכל סרט בלו ריי מתחיל ב120 ₪ ומעלה. הם הפנו לאתרים כגון אמאזון וZAVVI ומשם הכל היסטוריה.

מה גרם לך להתחיל להיות אספן?

יש אתרים של אספנים מחו"ל שמציגים את האוספים שלהם ומשם הגיע לי הרעיון כיצד לארגן ולסדר את האוסף שלי, מפה לשם ביקרתי כמה פעמים לאיקאה וחזרתי משם עם ארוניות תצוגה.

מה אתה אוהב לאסוף?

מהדורות מיוחדות של סרטים שיש בהם "גודיז" כלומר פסלים, רפליקות של חפצים שמופיעים בסרטים, פופים וAction  figures , במיוחד אני מנסה להשיג כמה שיותר מהדורות מסרט שאני אוהב לדוגמא מהסרט קיל ביל יש לפי לפחות 8 מהדורות. מהסרט ג'ימס בונד יש לי כמה מכוניות מהסרטים וספר בעל 1000 עמודים שמתאר את ההיסטוריה של כל סרט שיצא עד היום.

איזה פריט באוסף שלך אתה הכי אוהב?

הראש והזרוע של הטרמינייטור והראש של הטורף, הפריטים שדומים ביותר למקור ועשויים ברמה גבוהה, המהדורות יצאו מייצור לפני שנים וקשה מאוד להשיג אותם במחיר סביר ובמצב חדש.

איזה פריט היה לך הכי קשה להשיג?

הראש של הנוסע השמיני, נמכר רק באיביי ובמחירים גבוהים. חלק מהמהדורות ממוספרות ומוגבלות בייצור נמוך לפעמים רק כ500 יחידות בכל העולם לכן חלק מהעניין זה להשיג מהדורה נדירה שממוספרת במספר נמוך ומחיר טוב.

איזה פריט אתה הכי רוצה שעדיין אין לך?

הספינה "נבוכדנצאר" מהסרט המטריקס, זו מהדורה שיוצרה ע"י חברת HOT TOYS במספר נמוך של יחידות ולכן זו מהדורה ברמת גימור גבוהה ונדירה.

מה מייחד את האוסף שלך על פני אחרים לדעתך?

אני אוסף הכל מהכל, יש אספנים שמעדיפים לרכוש רק מהדורות מסוג מסויים כגון סטילבוקס, מהדורות יפניות, מהדורות עץ, מהדורות קוריאניות, אני אוסף הכל, גם אם שיש כמה מהדורות מסרט שאני אוהב אני אקנה.

איזה פריט היית רוצה שיוציאו בעתיד? 

מהדורת אספנים לסרטים של אינדיאנה ג'ונס לכל סרט בנפרד עם רפליקות.

 

*הערת העורכת – כבר הרבה זמן לא ראיתי אוסף כזה מטורף, הייתי צריכה לערוך לא מעט תמונות החוצה כי אין מספיק מקום לכל התמונות – שרון, אני מסירה בפניך את הכובע!

אהבתם? שתפו.

עוד בנושא