בלאדשוט (Bloodshot) מקבל חיים חדשים בדיגיטל – ביקורת בקטנה
הסרט מבוסס הקומיקס באותו השם של חברת Valiant Comics שוחרר לקלונוע בדיוק בתחילת התקופה בה כל האיסורים הקשורים לקורונה החלו לטפטף וספג מהלומה כבדה להכנסות עקב סגירת בתי הקולנוע. צוות ההפקה בסוני מיהר לחשב מסלול מחדש ושיחרר את הסרט השבוע לרכישה וצפייה בדיגיטל.
הנפשות הפועלות: וין דיזל, אייזה גונזלס (בייבי דרייבר), גאי פירס, סאם היואן (זרה), טובי קבל (ארבעת המופלאים), טלולה ריילי (ווסטוורלד) לאמרון מוריס (הבחורה החדשה).
מה הדיבור:
ריי גריסון (וין דיזל) הוא חייל אמריקאי שנהרג בפעולה והוחזר לחיים באמצעות טכנולוגיית ננו חלקיקים שהומצאה על ידי התאגיד RST בראשות ד"ר אמיל הארטינג (גאי פירס) הנותנת לחיילים שנפצעו במהלך השירות הזדמנות להפוך לסוג של חיילים על-אנושיים בסקטור הפרטי.
גריסון נחשב לחייל קשוח ונחוש עוד לפני שהוכנסו לגופו חלקיקים טכנולוגים נסיוניים ועכשיו הוא הפך לכוח בלתי ניתן לעצירה עם יכולת החלמה מיידית שהמטרה היחידה לפניו היא נקמה באנשים שלקחו ממנו את אישתו ואת חייו.
"בלאדשוט" משלב בתוכו אלמנטים מוכרים מ"וולברין", "רובוקופ", ו"ממנטו" כאשר המחיר ליכולות הפיזיות החדשות של גריסון מגיעות עם השתעבדות לתאגיד שיכול להשפיע על המוח והזכרונות שלו וגורם לו לפקפק במציאות בה הוא נמצא, מה אמיתי ומה לא.
הטוב:
כדי להבדיל את "בלאדשוט" משאר סרטי האקשן, היו צריכים להשקיע באופן משמעותי ביצירת דמות שתראה משכנעת כשהיא בנויה מאדם וטכנלוגיה ותצליח להשאיר רושם מאיים על היריבים מולם היא ניצבת (והם לחלוטין הצליחו לעשות זאת) אך ההשקעה נמשכה גם בהדמיות של המציאות המדומה, בשוטים שנראו כאילו הם יצאו הישר מ"Inception", במשחק צבעים אפור/אדום של סצנות האקשן, ובעיצוב הסטייליסטי של דמויות המשנה.
בין אם זה אפקטים ממוחשבים, צילום, עריכה, זוויות או איפור מיוחד, הכל התחבר יחדיו בחבילה ויזואלית יוצאת מן הכלל כשסצנות רבות היו פשוט עוצרות נשימה. פחד הגבהים שלי נכנס לפעולה ברצף אקשן שללא ספק היה מורכב ממסך ירוק, ופעלולנים ולא באמת על רקע של בניין גורד שחקים, אבל זה הרגיש אמיתי וזה מה שחשוב. יהיה מעניין לראות את הויזואליות הזאת תעבוד גם בפורמט הדיגטלי במקום הIMAX אליו הסרט תוכנן.
האתנחתא הקומית הגיעה עם הדמות של וילפריד ויגינס (לאמרון מוריס), גאון ניירוטי שעוזר לריי להשתחרר מכבליו ועשה את הסרט הרבה יותר קליל לצפייה. בנוסף הבחירה ללהק את סאם היואן כ"בחור רע" היתה לא צפויה אך לחלוטין אפקטיבית. כל מי שמכיר אותו מהסדרה "זרה" (Outlander) יהיה מאוד מופתע לראות אותו באור אחר לגמרי וזה תמיד נחמד לראות שחקנים יוצאים מאזור הנוחות שלהם ומגלמים סוג שונה לגמרי של דמויות.
הרע:
טייפ-קסטינג (ע"ע ליהוק שחקנים לאותו סוג של דמויות שוב ושוב).
הבעייתי מכולם הוא וין דיזל, שגם ככה לא שחקן מגוון במיוחד ומאז ש"מהיר ועצבני" הפך לפרנצ'ייז ענקי הוא משחק את כל הדמויות שלו בדיוק באותה צורה. הוא תמיד קשוח בצורה מגוחכת, הוא תמיד מחפש נקמה על פגיעה באישה שהוא אוהב, הוא תמיד מעביר את הטקסטים שלו בצורה מונוטונית נטולת רגש ואם זה לא מספיק אז ב99 אחוז מהסרט הדמות של בלאדשוט לא נראתה כמו בקומיקס אלא פשוט כמו… וין דיזל.
הבחירה לשים אותו בראש פרנצ'ייז פוטנציאלי חדש היתה מוטעת לחלוטין והייתי מעדיפה לראות את ג'ייסון דיוויד פרנק (כן, ההוא מה"פאוואר ריינג'רס") חוזר לגלם את הדמות על המסך הגדול לאחר שהוא גילם את הדמות בצורה מדוייקת (גם ויזואלית) בסדרת הרשת "Ninjak vs. the Valiant Universe" שיצאה ב2018.
דיזל הוא לא היחידי שהליהוק שלו הטריד אותי, כיוון שגאי פירס, שוב מצא את עצמו בדמות של המדען המשוגע וצמא לכוח, שלא שונה כמעט בכלל מהדמות של אלדריץ' קיליאן ב"איירון מן 3" וזה היה דיי מעייף לראות שידור חוזר של אותה הדמות.
גם אייזה גונזאלס, שנראית כמו שילוב של אנה דה-ארמס ומייגן פוקס, לוהקה לתפקיד הנשי הנדוש של הפאם פאטאל המניפולטיבית, קשוחה מבחוץ, רגישה מבפנים, שנועדה לעשות וי על הנוכחות הנשית הבודדה בסצנות עמוסות טוסטסטרון.
המכוער:
אלא אם זה לגמרי הקטע שלכם, ההפקה הלכה צעד אחד יותר מדי עם ההצגה הויזואלית של פציעות, דם, חלקי גוף וכל האימה שמסביב. לא לבעלי לב חלש וממש לא מתאים לילדים.
לסיכום:
הצגת הדמות של בלאדשוט נועדה לפתוח את הדלת עבור סוני ליצור ייקום קולנועי מבוסס קומיקס חדש שיהיה מכוון לקהל יותר בוגר. כאלה שאוהבים את הדמויות שלהם אולטרה-אלימות אבל מונעות על ידי אהבה שהם לא יכולים לשחרר. אם הם יצליחו לעשות זאת יהיה קשה לומר בשלב זה שהעולם חווה משבר קיומי אבל אם אתם מחפשים דרך חביבה להעביר שעה וחצי בלי לחשוב יותר מדי, זה יכול להיות בדיוק מה שאתם מחפשים.
- לגרסא הדיגטלית נוספו גם סצנות שנמחקו, סוף אלטרנטיבי וראיונות עם השחקנים ויוצרי הסרט והקומיקס.
ציון: 6.5